Work in progress - Random verk

Tänkte att det vore trevligt med en tråd där man kan dela med sig av sånt man håller på med. Jag är inte så pass produktiv att det känns värt med en helt egen tråd med bara mina grejer. Kanske fler som känner likadant?

Jag gav mig på heliumballonger efter att ha sett några andra måla liknade grejer. Jag kan absolut inte måla naturtrogna saker och tänkte att heliumballonger kunde vara hyfsat lätt att få till.

Började att skissa med blyerts och svart penna, vilket jag tyckte blev helt okej. Gav mig sen på akryl men fick inte till det helt bra. Känns som att det gråa blev lite för mörkt och dom vita “vecken” blev för spretiga. Kommer att skippa nollan som jag skissade ut och tänker nog lägga bakrund över halva tavlan (vågrätt). Och sen få dit skugga på sexan. Kanske försöker få in lite färg i ballongen också som matchar bakgrunden.

Well, får se vad det blir av det!

Tycker det ser oerhört realistiskt ut! Bra jobbat.

Oh, vad kul! Man tackar!

Jag håller med, Bagarn riktigt fina och realistiska!

Den här bilden skapade jag från en stockbild på en sten som jag warpade, duplicerade, ändrade ljus, skuggor och färg. Jag gillar kontrasten mellan hårt och mjukt och hur levande den känns. Kul litet projekt!

Detaljbild