Vem är du? Vem är jag?

Hej!

Pétur var namnet och jag är någon form av Islänning kvarlämnad här i Sverige. Är dessutom hopplöst nyfiken på att veta mer om nya användare, så ta tillfället i akt och presentera dig.

Hej :slight_smile:

Tråkig jag är som kör med eget namn som alias, sorry.

Lärare på Brobygrafiska, undervisar i Adobe program och försöker komma ihåg att allt inte är så lätt när man börjar. Hoppas man blir mer å mer pedagogisk med åren. Tecknar gärna kroquis eller nerdrar typografi, även på fritiden.

Grafisk forum är tillbaka, wohoo! Inte för att jag var överdrivet aktiv på det gamla forumet, men det känns tryggt att ha en digital hemvist i en annars så osäker värld! :wink:

Déz Magnér heter jag. Annonskreatör/formgivare på BLT Sydöstran Marknad i Karlskrona. Har fötterna i printdesign och tidningsproduktion, men har med åren blivit mer och mer fokuserad på digital annonsering.
Min senaste besatthet är motion graphics och jag har en, för tillfället, nästan osund relation med After Effects och Cinema 4D. Smekmånaden går väl över så snart detta också blir rutinarbete. Men just nu är det fräscht och spännande. :smiley:

I övrigt en fullt normal nörd i nedre medelåldern med familj, hus och liknande medelklassattribut.

Hej på er!

Malin Grön, eller Alice :slight_smile:
Gift med Pétur, bosatt i Göteborg, sedan vi blev föräldrar för fyra år sedan så har jag pluggat lite till och från och fokuserat på konst & bildvetenskap och kommersiella bilder på ett mer teoretiskt plan.
Annars tar jag kretörsuppdrag och jobbar extra på ICA inhouse som illustratör.

Jag älskar bilder, rätt och slätt. Tycker att vi i skolan skulle ha ett ämne som handlar om att lära sig läsa bilder och förstå hur de används på precis samma sätt som vi lär oss vårt språk och hur det används.
Och kaffe.
Och Petur & Disa.
Äsch, jag GILLAR bilder men ÄLSKAR min familj.
Och så är jag velig och hinner ofta trycka på enterknappen innan jag funderat igenom vad i sjuttsingen jag precis skrivit egentligen.