Vad tycker ni? (GDI)

Hej allihopa!

Förra året (2016) skulle jag ansöka till GDI på Konstfack, men pga administrativa problem kunde inte mina arbetsprover komma fram… Det känns lite läskigt att ladda upp mina illustrationer här, eftersom jag är väldigt ny med detta och har inte tidigare fått någon feedback. Men just därför har jag bestämt mig att fråga er vad ni tycker.
Jag skulle vilja veta vilka saker jag ska koncentrera mig på vid de nya arbetsproverna, vad jag måste tänka på, vad jag ska förbättra, etc. Jag uppskattar alla kommentarer.

Tusen tack! :slight_smile:

Här är arbetsproverna:

1. Affischer - 1) En fras eller mening som jag hatar eller tycker att är meningslös, 2) En filosofers citat, 3) En konspirationsteori

1. En speciell, oförglömlig minne
  2. Illustrerad reportage från en station i närheten

3. Egna arbete:

Jag försöker hålla mig neutral till bilder, då jag lär ut programvaror… men om du är i det stadiet att du söker utbildning kanske det kan vara spännande att söka till http://www.screen.se om inte annat se på deras vernissage.

Hej!
Bara så jag förstår: Är dessa de gamla arbetsproverna, eller de nya? Det är alltid läskigt att visa upp sina grejer, men det måste man för att kunna utvecklas :slight_smile:

Ja, det är sant. :slight_smile: De här är de gamla. Har även laddat upp några fler, som ett nytt ämne - också från förra året.

Jag vet inte exakt vad GDI är för utbildning och vad som efterfrågas, men min spontana tanke är att det ser bra ut. Mina generella tips är att kanske variera linjerna lite mer, och kanske släppa dem helt ibland. Sedan saknar jag lite exempel i färg, det kan vara en bra idé att försöka göra något enkelt stilleben i färg (akvarell, markers, guache eller vad du har till förfogande).

hey blitzer. De kollar inte sådant på konstfack. Det dom kollar är idéerna. Hur du kommunicerar. Inga stilleben, krokier eller nått sånt.

Aha, jag trodde nog det var en mer klassisk konstutbildning. Tack för infon!