Tips/Workflows för typsnittshantering i Windows. Hur GÖR folk?

Något av det mekigaste med att gå över till Windows från Mac OS/OSX har varit typsnittshanteringen.
Jag har letat mig blå efter något som låter mig samla och aktivera/avaktivera typsnitt utan att jag behöver installera varenda ett. Helst vill jag kunna synka mot min typsnittsarkivs-dropbox också, men kraven är sjukt låga vid det här laget.

Det enda jag hittat är några suspekta småprogram med deprimerande UI och, som bäst, totalt usel funktion. Samt Suitcase som visserligen funkar men istället är sjukt OP kostar en bit över tusen spänn.
Finns det inga alternativ som liknar exempelvis Rightfont till OSX?

Jag KAN väl inte vara ensam om att undra detta? Hur gör folk? Finns det några hemliga knep som vi som inte tagit window-körkort missat?

Jag sitter lite i samma båt vad det gäller typsnittshantering. Har testat lite olika men inget som är lika bra som den överprisade Suitcase Fusion. Sist jag skulle jobba hemifrån så orkade jag inte fippla med den “enkla” typsnittshanteraren jag hade laddat ner, så det blev en demoversion av Suitcase.

Nu har jag helt glömt bort vad programmet jag tänkte använda hade för namn, men den utlovade enkel aktivering/deaktivering och sortering av typsnitt, men det var ju inte så lätt!

“Nexuxfont” och “Fontexpert” är de två jag hittat som verkat mest lovande. Nexus går att titta på utan att vilja gråta och fly, men får inte skiten att ta in några andra typsnitt än de som finns i windows egen fontmapp, vilket ju tar bort lite av själva poängen.
Fontexpert misstänker jag enbart är ett hån, skapat av illasinnade troll involverade i någon sorts lågintensiv terrorvåg.

Linotype FontXplorer finns Mac å PC. Har inte kört den på ett tag då jag jobbar mest Mac. På PC är det bara RIPar å då är drt tryckfärdiga PDF :wink:

Åh TACK!! Använde den till OSX länge. Har tidigare bara hittat Macversioner och någon skum serverversion till Win. Men efter lite grävande hittade jag en gammal(?) version som funkar på windows 10. Den har ett nästan rimligt UI, importerar och aktiverar och FUNGERAR! :smiley: