Ledins våta citat tråd :)

Hahaha! Indeed they were. Fortfarande en av mina bästa utekvällar :slight_smile:

Samma användarnamn som sist! Eric är namnet, jobbar 50% som anställd på reklam/webbyrå där jag varit i 10 år och 50% eget. Mestadels webbdesign och webbutveckling, men en del trycksaker, foto och video landar på mitt skrivbord.

Privat är kampsport den stora kärleken, förutom i lördags - i lördags gillade jag inte kampsport. Skateboard är en rolig pryl också och att måla tavlor är ett nytt intresse.

Mitt liv ser nog på de allra flesta sätt ut precis som det gjorde sist forumet låg online…

Kampsport! Vad tränar du? Och var? Jag har lagt mycket tid på kampsport genom åren. Nu är jag småbarnspappa på “heltid” och gör ingenting, men innan dess tränade och tävlade jag i thaiboxning, samt var coach och domare.

Där ser man! Var körde du? Jag tränar MMA i Stockholm (Kungsholmen, Berserk MMA för att vara exakt - är också coach där). Tävlar dock mestadels i kickboxning och ibland SW, inte ofta det blir faktiskt MMA-matcher. Fick näsan söndersparkad på match i lördags av någon jävla taekwondonisse i en kickboxningstävling :wink: Sparkar kunde han iaf, satte en jävla tornado. Hur ofta sitter sånt liksom. Landslagskille dock.

Om du känner för att köra ett pass så skrik till. Om du är i Sthlmsområdet dvs. En familjär och trevlig klubb, macho-attityd får man inte ha med sig.

Haha grymt att sätta en tornado på match! Hoppas näsan klarar sig hyfsat :slight_smile:

Jag körde på Fighter Muay Thai. Skulle vara askul att sparras lite vid tillfälle, men det är inte så ofta jag är i Stockholm. Konditionen är långt ifrån matchform nu också. Men jag hojtar till om det blir läge. Låter som en sund klubb-attityd också, besökte en annan MMA-klubb i Sthlm för en massa år sedan (kommer inte ihåg namnet) men där kändes det verkligen som att det gällde att piska upp nykomlingen och visa vem som var hårdast :stuck_out_tongue:

Justja, GF-battles hade jag glömt! En del fint dök upp där. Elvenlind-historien missade jag helt, däremot minns jag att en mytoman i princip dominerade GF under en period.

Kvalitetsdiskussionerna minns jag också. Det vi nog missade då var att det kanske var just mixen mellan avancerade amatörer och färska proffs som skapade den inspirerande stämning som faktiskt rådde här. Den tidens GF förde samman folk som sedan har lyckats tämligen bra i sina karriärer, ta tex Rasmus A (som sedan skapade Spotifys grafik för att några år senare gå vidare till Facebook och Dropbox), Per J, Elias A och det gäng med bla Jacob Å och Martin L som träffades via GF och fortfarande jobbar mycket ihop.

GF-tshirt? Oj, den missade jag! Däremot har jag kvar min neo.dr-tshirt, men det var ett annat grafikforum :—)

Är det Hull du tänker på @henrik? Det var väl innan första kraschen?

Jag kan med stor uppriktighet tacka många av er för min karriär, eller iaf drivet att jaga mot det som blivit min karriär iaf, det är tokigt!

Och skall råda igen! :heart:

Verkligen! Han gjorde den backande med, snabbt och snyggt. Hans boxning var inte så bra men sparkarna suveräna.

Fighter Muay Thai, betyder det att du håller till i GBG? Äsch då, man kan köra lugn sparring så är inte kondisen tokviktig :slight_smile: Skrik till!
Ja tyvärr är det många klubbar som är så. Ser inte riktigt poängen. Vet du var klubben du körde på låg? :slight_smile:

< N > hette han.

Enough Said :smiley:

Japp, född och uppvuxen i Göteborg! Pancrase var det, googlade lite MMA-gym i Stockholm. Vet inte så mycket om klubben annars, men det kändes inte så soft att gästträna den gången iallafall. Men jag hojtar till om/när jag är i Stockholm så hookar vi upp något, det hade varit skoj!

Jag bor inte kvar i samma tvåa, har bytt tvåa några gånger och bor numera i en egen tvåa i Oslo. Men jag ritar fortfarande dödskallar, och jobbar numera som designer på reklambyrån SMFB.

Var och besökte @Coach i Peking i 2011 men då hade han inte den fräsiga hutongen!

Ah, Pancrase kan vara lite så. De har sina lovande fighters, hyfsat stora namn, som kör hårt med varandra och nya som är bra nog kastas in som offer. Trevlig klubb på många andra sätt och vis däremot.
Do it!

Vad sjukt. GF. Vågar knappt detta.

Förritin satt jag i en lägenhet i Skellefteå på min stationära pc och gf:ade när jag inte gick gymnasiet…

Nuförtin sitter jag på en digital byrå på Södermalm i Stockholm. Kanske lite mer vuxen. Kanske inte alls.

Det här va ett tag sedan :slight_smile:

Speero hette jag här innan så fick bli så igen, kör annars med ImNotWordy haha

Haft det flesta olika titlarna man kan ha inom design de senaste 5 åren känns det som och nu driver jag ett startup som sitter på SUP46 i Stockholm.

Själv känner jag mig sådär “skitvuxen och inte alls” när jag reggade mig på GF så var det tidigt 2000-tal, håret var rosa och jag skulle börja plugga. Nu är det typ… snart 2020, håret är grått och csn poängen är slut :smiley:

Jag glömde skriva att min största achievement i livet var när jag och Empty crew tillsammans med @macke bilade till Götet för att se Metallica på Ullevi och passade på att hälsa på @Alice och @petur. :laughing:

Tror jag reggade mig kanske 2001? Gick på Mediagymnasiet med inriktning grafisk form. Åkte med Peter (vad hette han här? Killerpeppe kanske?) till Sydney och började andra året på Billy Blue. Hoppade av. Flyttade tillbaka till Stockholm. Jobbade i min pappas datoraffär lite. Åkte till Indien. Försökte hitta mig själv. Åkte tillbaka. Pluggade socialantropologi en termin. Hade ett elektropop-band. Började Forsbergs kvällsskola. Började Forsbergs dagskola. Blev sur för att det inte bara var design utan även reklam. Började gilla reklam. Praktiserade på Le Bureau. Frilansade 1,5 år. Började på Hyper Island. Interactive Art Director. Skulle ha praktik i London. Hamnade i San Francisco. Praktiserade i fyra månader på Goodby, Silverstein & Partners. Fick jobb. Stannade fyra år. Brände ut mig. Åkte hem. Chillade ett tag. Började frilansa med startups. Fick jobb på STOPP/UK i London. Flyttade dit. Jobbade där i ett år. Sa upp mig. Frilansade ett år. Fick jobb på Le Bureau. Flyttade hem till Stockholm för en och en halv vecka sen för att börja jobba där som AD. Ska flytta in i en ny tvåa nästa vecka.

Haha @rhedman helt ärligt så berättade jag den storyn för en kompis senast förra veckan!! Helt sjukt kul var det!

Schysst resa :smiley: