Ledins våta citat tråd :)

Vad gör du nu för tiden?
Vad jobbar du med?
Bor du kvar i samma tvåa?

I :heart: you so much it hurts sometimes!

Fan dig Malin. Nu fick du mig att googla på Ledin.

Jag har en öppen famn, en tanke som är fri
Jag vet vad jag gör
Jag är inte bankdirektör

Bor kvar i götet, jobbar som systemarkitekt för ett företag som gör journalsystem mm., men sagt upp mig och börjar på nytt gig i februari. Har en galen 4-åring som ökar andelen grå hår och sen har jag världens bästa fru (TROTS att hon lurar mig till att göra sökningar efter Svenska b-musiker från 80-talet).

Livet är rätt gôtt faktiskt.

Whiee!

Jag jobbar som digital designer, vilket innebär att jag gör lite front-end, mycket GUI/UX-design och en del illustrationsuppdrag. Jag har haft ett långt uppehåll i mitt hobby-målande men har kommit igång igen och målar på en Ipad Pro nu. Men har också hunnit skaffa två barn (2.5 år ch 3 månader) så det är rätt så fullt upp…

Kul @Blitzer, du styr upp vår nya design med andra ord? ;o)

Skämt åsido. Jag själv har inte gjort något vettigt inom grafik på VÄLDIGT länge, men jag saknar det. Istället har jag jobbat med att bygga alla möjliga olika sorters mjukvara, och de senaste åren framförallt inom finanssektorn i London. Jag gör det fortfarande, men har hyfsat nyligen flyttat hem till Sverige igen och vill bland annat få GF tillbaka på fötter igen. Inte en sekund för tidigt!

All hjälp att göra det här till vårt nya hem är välkommen, det må vara jag som har ssh-nycklarna men det är ert hem, jag är bara vaktmästare. Så nu kör vi, nu gör vi GF till precis allt vi vill att det ska vara!

Gabriel/kalasboll här!

Jobbar som, som vi kallade det förr, webbdesigner – vilket i nuläget innebär att jag i princip inte designar alls. Istället hamnar det en massa frontend på mitt bord.

Bor just nu i Lund och försöker leka lite student trots fulltidsjobbet.

Fd. Alice här :slight_smile:
Jag livar också någon slags student, extraknäcker som illustratör på ICA, bor kvar i Göteborg, men inte i samma tvåa.
Gör just nu? Surfar porr; https://www.youtube.com/watch?v=lgHCPE-8hk8
Härligt att se er i forumformat!

Woop! Jobbat de senaste 6 åren som AD (främst digitalt) på Dear Friends. Börjar dock på HiQ som AD om två veckor. Flytt från Göteborg stads innerliv och bor nu i villa i lilla Floda :slight_smile:

Hur gammal är avkomman nu? :slight_smile:

2,5 år, född i juni :slight_smile: Växer som ogräs, superkul!

rhedman här, vet ni inte vem jag är var ni inte riktiga GF:are :smiley:

Jobbar som Senior frontend/UX på Creuna i Sthlm. Gillar Web, Skate, Tatueringar, Fiske, min sambo, våra katter och torpet vi köpte i somras.

Haha åh @rhedman – never change! :heart_eyes:

Jag är samma som ever!
Dock med skillnad att jag nu äger företaget jag jobbat på sen alltid, pysslar med all typ av webb- & systemutveckling, mycket GIS och tillämpningar på våra arkiv-produkter. Numera gopher och nyfrälst LAMP-entusiast, till skillnad från förr då jag predikade VB.Net :slight_smile:

Mina barn har hunnit bli 7 och snart snart 4. Galningar bägge två. Jag har hunnit skilja mig, bli sambo och kollektivboende samt att jag till sist skaffade mg ett körkort. Är också envist kvar i småstadsskånska Kristianstad. Reppar hårt nu.

Minns @rhedman, och detta är min andra överlevda GF-krasch.

Haha man är inte GF-medlem om man inte varit med om minst en krasch, eller?! ;o)

Mja, medlem kan man väl vara, men riktigt hardcore blir det inte innan man sett sitt sociala utlopp utplånas minst en gång. En Facebook-krash hade eventuellt känts mindre påtaglig imho.

Haha :heart: @foag, skönt att du har rätt prioriteringar!

Hoppsan, GF igen! Jag är nog ungefär samma filur nu som då (med då menar jag för ca 10 år sedan, min mest gf-aktiva period), och är fortfarande inte någon formgivare – jag arbetar med bredbandsnörderier på en ISP.

Känns som 10 år sen när jag läser denna tråden.

Mycket har hänt sen dess i mitt liv. Flyttat till Oslo, Peking och nu senast Shanghai. Jobbat mestadels med UX. Lämnade precis AKQA Shanghai som UX Lead och jobbar nu på ett mindre lokalt företag som heter Mobile Now Group som UX Director här.

Har flyttat 9 gånger sedan sist men har precis hittat en lägenhet i Shanghai som vi förhoppningsvis stannar lite längre i. Har lekt med ‘interiördesign’ (for lack of a better word) under åren och har nu ett par hus i Peking som jag hyr ut i andra hand efter att ha renoverat de. (self promotion host http://www.vagabond.se/bloggar/lilian/20140527/pekings-vackraste-hutong ).

@Henrik - du lever! :smiley:

@ALLA fan vad kul att se er alla igen!

Hej hej!

Känner igen många namn i den här tråden, och blir glad av att läsa era inlägg! :heart: Hade användarnamnet Corel när det begav sig, och var nog mest aktiv från ungefär när forumet öppnade och några år efter det. Främst när jag gick på Nackademins 3D-program mellan ca 2003 och 2006. Hängde mest i illustrations- och övrigt-delen. Tveksam att många minns mig, då jag försvann kort efter det och tappade skapandet i många år innan jag kom på banan igen runt 2012. Lurkade dock väldigt länge efter den perioden, men gled ur hela gemenskapen och kände aldrig behov av att posta något.

I alla fall superkul att forumet är tillbaka, då jag länge saknat något mysigt ställe att posta lite skisser och bilder för lättsam feedback, som inte är min instagram/twitter/facebook, etc. Hoppas på att bli en del av samma mysiga community som fanns då! Ska verkligen försöka bidra till detta fina initiativ!

Saker jag minns från back in the day:

• Den extremt blöta (första?) GF-träffen på Underjord på S:t Eriksgatan som @macke och vidar/sysop mfl styrde upp. Spelade biljard med @rhedman, @kemm snortade salt till sin tequila, och vi dansade till rage against the machine tills jag söp bort min polare som jag skulle sova hos. Fastnade med @Alice och @petur(?) på mcd tills det till sist fick bli en tidig morgonbuss hem till bygden.

• GF PS Battles och GF Avatar Fight Clubs, med alla grymma bidrag folk kunde trycka ut sig. Jävlar vad snygga en del blev! Och alla arga meddelanden när folk inte lämnade in sina bidrag i tid, och ställde till det för resten av kön som stod på tur! The struggle was real indeed.

• Them riots när det uppdagade sig att Elvenlind(-something?) hade stulit flera av bilderna hen postat i 3d-forumet och hävdat gjort dem själv. Äkta forumdrama!

• #grafik på EFNet med kforce som allsmäktig op, och det sköna gänget som hängde där!

• Trådarna om kvalitet. Vad som bör postas, och vad som inte bör postas. Forumet befann sig i en enorm växtvärk, och debatten om ifall det bara skulle vara för yrkesmänniskor, glada amatörer, eller både och, haglade på.

Sorry för wall of text, men blev så nostalgisk när jag trillade in här igen! :smiley:

PS. Jag har fortf kvar min GF-tshirt någonstans.

Aah, shit jag kommer aldrig glömma den utekvällen när kemm snortade salt alltså. Those were the days! :heart: