Hyper Island - Hur är det?

Hej!
Hittade hit med hjälp av flashback och skulle behöva er hjälp. Hur många av er har läst på HI?
Var det bra? Svårt att komma in? Hur var människorna? Många frågor :slight_smile:

Jag är en 28 årig tjej som snart är färdig dataingenjör. Jag är egentligen mer intresserad av design, människor, “idéer” och marknadsföring, än att sitta och koda hel dagarna. Kan det vara ett vettigt sätt att få lite av båda? Vill inte låta pretentiös, men jag känner verkligen att jag behöver utvecklas på ett personligt plan också.

Tacksam för svar!

// L

Låter inte på något sätt pretentiöst, klart du ska följa dina ambitioner! (Och välkommen till GF!)

Jag har inte själv gått på HI, men känner flera som har det och de har i de flesta fall lyckats ta steget vidare till karriär. De var duktiga redan innan, men de utvecklades enormt därefter och om det beror på kvaliteten på HIs utbildningar eller om det grundar sig i deras egna ambition och driv låter jag vara osagt, men en sak de har gemensamt är att de alla utvidgade sina nätverk och perspektiv rätt ordentligt tack vare HI. Det är väl som med all annan utbildning, det blir vad man gör det till.

På ett mer personligt plan har jag i egenskap av administratör för GF haft möjligheten att samarbeta med HI i ett par projekt, och jag imponerades då av deras öppenhet och professionalism. Väldigt trevliga människor att jobba med! Nu var det visserligen ett tag sen, men jag förväntar mig att de håller samma nivå idag, om inte bättre.

Sök dit, sök till andra ställen också! Vad har du att förlora, förutom lite tid? :o)

Jag har hört att det kan vara bra men du bör vara resursstark och ha relativt mycket förkunskaper för att maxa utbildningen. Vad jag förstår får man många briefer men inte så mycket handledning att lära sig verktygen. Jag vet dem som tyckt det var toppen. Har träffat dem som inte tyckt det fungerat.