Export av pdf-fil från indesign

har alltid jobbat i pc-miljö och är tillbaka på en mac igen. jag har ett akut problem och hoppas någon kan hjälpa mig. lyckas inte att exportera en pdf-fil från indesign cc. varken med hög eller låg upplösning och inte outlined text heller. har någon en idé vad detta kan bero på?

vad händer när du försöker?

Du vet om att InDesign exporterar som en bakgrundsfunktion? Så det tar lite tid innan filen blir klar. Det finns ett eget förster “background tasks” under Utilities där du kan se hur långt den har kommit.

Sen de klassiska frågorna innan felsökning Mac, men vilket OS? Vilken Dator knotig (minne mm) Vilken version indesign.

Är live preflight “grön” eller har du preflight problem? Klipper du å klistrar från Illustrator eller photoshop eller monterar du in bilder (dra släpp är också montera).

Är det alla filer? Om du stråtår om datorn, startar om InDesign också, men det blir liksom på köpet… sen gör ett enkelt dokument med till exempel en ruta och platshällar text kan du exportera den? Kan du exportera ett dokument du exporterat förut?

Jag återkommer gärna med mer förslag, men har för lite att gå på.

Tack för att du tog dig tid för ett så omfattande svar. Den som skapade filen från början hjälpte mig under tiden. Det måste har varit ett fel med just denna indd-fil för jag kunde skapa pdf från andra filer.

Det var i alla fall en del bra tips i fall det skulle händer igen. Tack så mycket.

Tack för att du ville hjälpa till. Mitt fel att jag inte svarade tidigare.