Blitzer ritar och kluddar

Jag lägger upp en tråd här för att ha som min lilla lekstuga på GF. Jag heter egentligen Niklas, och jobbar som “digital designer” till vardags. Det innebär att jag designar gränssnitt (appar, sajter, programvara etc), gör en del front-end, samt en del rena illustrations-jobb.

Jag har alltid ritat och målat och gick 2 år på konstskola, men nuförtiden är det i stort sett bara digitalt. Det senaste året har jag nästan helt gått över till att använda en Ipad Pro och appen Procreate, men tidigare satt jag med Photoshop och en wacom-platta.

Rumpenstillskin WIP
Jag håller på med en challenge för facebookgruppen “Draw or Die” (bra grupp, rekommenderas) där man skall designa dvärgen Rumpenstillskin från folksagan. Några av kraven är att han skall vara cybernetisk, ha en massa guld, och att det skall finnas med en spinnrock. Han skall också vara elak/lömsk (sinister).

Såhär långt har jag kommit i nuläget, deadline är 7 december. Kritisera och kommentera gärna!

Uppdatering 30 november:
Mer rendering och småfixande överallt…

I like it :slight_smile: Hur blev färdiga resultatet? Deadline idag!

Tack! Det är lite småpill kvar med hjulet och handen och allmän finish, men jag har ett par timmar på mig ikväll :smiley:

"Paint yourself as a knight"
Har börjat måla på en ny challenge som går ut på att måla sig själv som en riddare. Jag har alltid undvikit självporträtt, men för en gångs skull kändes det som det blev ganska likt redan på första försöket. Skall försöka få till en oglamorös, smutsig och svettig känsla i bilden. Jag är lite orolig att det kommer att bli tråkigt och att man kanske behöver göra någon lite mer dramatisk ljussättning, men jag får se när jag kommer lite länge!

Update
Börjar kännas färdig. Lite mer jobb med baksidan av skölden och den bortre handen, och säkert några pass ytterligare med “finish” kvar.

Update
Så här blev den till slut

Alan Moore, fotostuide