Arkivera grafisktforum.org – hjälp sökes!

Nu när vi har ett nytt och fräscht forum uppe kommer det bli riktigt kul att se alla nya inlägg som byggs upp över tid. Men det gamla finns fortfarande där ute, i form av länkar från sökmotorer och annat. För att bättra på upplevelsen jobbar jag med att bygga upp ett arkiv av gamla forumet, så man åtminstone kan läsa inläggen. Förmodligen kommer bilder inte finnas kvar, men jag ska försöka få med dem också.

Tanken är att vi lägger upp arkivet på arkiv.grfk.se/grafiskforum.org och pekar om den gamla domänen så den gör en 301-redirect dit. Väl där kommer man se det gamla forumet så intakt som vi kan göra det, men inte ändra någonting. Högst upp på sidan kommer vi även lägga till ett baner som tydligt förklarar att man läser ett arkiv, och länka till nya forumet istället. I princip kommer det alltså fungera ungefär som Wayback Machine.

Nu behöver jag er hjälp! Vi behöver lite snygg, användarvänlig design på baneret, så våra besökare har koll på vad som händer. Feedback på ovanstående är också mycket uppskattat!