>arbetsprov GDI vill ge upp allt fast ändå inte

Ja det var som så att jag håller på med konstfacks arbetsprover och har gjort de senaste 2 månaderna. Sen är det så att jag samtidigt haft många problem i livet som kan ha stört mig i arbetet. Jag har en negativ period i livet och är bitter på det hela.
Förra året var jag mycket nära på att komma in och gick på intervjun. Detta är inte till min fördel. Jag har satt en stor press på mig att nu ska jag in.
Igår insåg jag att mina arbetsprover i år inte kan mäta sig med de jag gjorde förra året. det är ju extremt jobbigt att inse något sånt. då kan man tänka så att man zoomar ut och jag är bara en liten människa på den jorden.
I alla fall är det så att det hjälper inte jag sitter fast i mina negativa tankar och vill ge upp allt. Det är inte roligt att gå till skolan heller längre, jag hatar den. Är förmodligen i en livskris också för jag börjar bli gammal och gaggig.
Jag vill inte jobba på Max hamburge resten av livet!!!
jag funderar på att ge upp min dröm. Istället utbilda mig till något som ger bigga pengar för jag är så jävla pank.
Vad ska jag göra? :frowning:

Jag tänker som så här efter en intervju situation, oavsett hur det går så är det inte mig det är fel på, de bara hittade någon som passade bättre in på just det dom letade efter.
Har du möjlighet att ta kvällskurser medans du jobbar?

Vad är set som är målet med att du vill dit? Är det att du vill på konstfack eller är det grafisk formgivning? Jag jobbar ju på Brobygrafiska, våra utbildningar är lite annourlunda. Yh är ju utformad efter branchens behov. Har svårt att jämföra då jag är partisk, men glöm inte att yh finns om du vill bli anställningsbar innom grafiskt yrke.

Jaha är det en Yh utbildning? Har 2 vänner som går där men jag valde att inte söka nu eftersom att jag inte har något csn kvar för folkhögskola. Men har kvar till Högskola/Yh.

Det kanske vore nått för mig?

Det skulle jag säkert kunna göra. Jag går på grafikskolan just nu. Hade nog bara en livskris för tidigare. Känns mycket bättre nu! Tack!

Hoppas du får lite ordning på tankarna! Det är ju svårt att komma med några konkreta råd, och svårt för oss att veta om arbetsproverna verkligen är sämre, eller om det bara är något du har fått för dig :slight_smile:

Oavsett så blir man inte sämre med åren. I sämsta fall står man still i utvecklingen, men om du fick ihop arbetsprov som tog dig till intervju förra året, så kan du göra det igen. Kanske inte detta året, om du har haft strul med annat, men kanske nästa eller nästnästa.

Jag sökte själv till HDK under ett par år utan att komma in, och hoppade på en webdesignutbildning (KY som det hette på den tiden, samma som YH idag) för att ha nåt att göra. Jag fastnade för det och struntade i att söka vidare till HDK, och det slumpade sig så att jag startade en webbyrå ihop med några andra som jag fortfarande jobbar på, 16 år senare. Med facit i hand är jag glad att det blev så, men under några år kände jag mig som värsta losern.

Mitt råd är inte att ge upp sin dröm, men man kan behöva pausa den lite pga livet. Ifall den finns kvar, finns det alltid chans att ta tag i den senare oavsett om man har hunnit bli lite äldre. Eller så kanske drömmen hinner ändra lite på sig under tiden.

Jag hoppas att det är så att man inte blir sämre och ja det är ju sant att jag hittar nog något annat istället om det inte löser sig.
Tack!

Förlåt sent svar, har varit ute på resa. Du är välkommen att komma å hälsa på om du känner att du vill veta mer, ja vi är yh och 1/3 av tiden är LIA (Lärande i Arbete, vilket betyder att du är hos ett företag) vi har ju haft vårt öppethus i januari, bara maila lite innan, ibland har vi dem som vill komma på en provspå dag, vilket vi försöker få till om man tar sig till Sunne.

Fortsätt kämpa för din dröm! Välj andra vägar som leder dig till målet! Lycka till! Du klarar mer än du tror!