"1984" bokomslag, vad tycks?

Hej vänner!

Jag har designat ett bokomslag till George Orwells 1984.
Vad tycker ni? kommentarer och kritik välkommnas.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/08/c7/76/08c7768881129ab72fb54ef71916fde7.jpg
http://i242.photobucket.com/albums/ff68/bajskorvar/baksida_zpsyjte8wqg.jpg

Hade kanske tyckt att silhuetterna hade mått bra av att vara unika och inte kopierade flera gånger. Sen känns det lite platt? Tror det har att göra med de skarpa kanterna och att silhuetterna är i olika färger. Kanske gjort färgerna lite mer lika? För nu blir det så tydligt att det är flera rader.

Har inte läst boken så personen som ser mot mig kanske fyller någon funktion. Men just nu får han all min uppmärksamhet. Är han “ond”? Det ser så ut iaf. Och varför ser man bara en liten bit av ansiktet? Även hans öga känns i en helt annan stil än resten av illustrationen.

Sry om det kändes som om jag sågade hela grejen. Tror du kan ha något fint på gång men det kanske behövs lite småändringar bara.

Tackar och bockar för responsen averstedt!
Trodde detta Forumet hade dammat igen.

Det var utförlig feedback du bjöd på och det upskattas. dock måste jag mot *argumentera några punkter:

Siluetterna ÄR ju definitivt upprepade i syfte; romanen handlar ju om ett totalitärt samhälle där individen är död. och de står på rad, i allrahögsta mening.

Ansiktet som är vänt mot betrakatren är ju i avsikt att väcka tanke, är det vår protagonist som vänder sig ifrån massan, eller är det en agent av regimen som iaktar dig?

Ja, det är väl inte direkt många som är inne här. Men hade lite tid över och svängde förbi för att bidra :slight_smile:

Ah ok. Då förstår jag. Som jag skrev så har jag inte läst boken och har ingen aning om vad den handlar om. Men du verkar ju ha haft en klar tanke med illustrationen och så länge du har det så är inte jag den som ska argumentera emot.

Är omslaget mest för eget lärande eller kommer det att bli något “riktigt” i framtiden?